Mommy Makeover
(Annelik Estetiği, Annelik Ameliyatı)

‘Annelik estetiği’, annelerin hamilelik, doğum ve sonrasında emzirme süreçlerine bağlı olarak vücutlarında oluşan deformitelerini, tedavi etmek ve anneyi; annelik öncesi döneme döndürmeyi hedefleyen ameliyatlar kombinasyonu şeklinde tariflenmektedir.

Gebelik döneminde, fizyolojik olarak annenin bedeni kendini bebeği hamilelik süresince dokuz ay anne karnında güvenle taşımaya yönelik değişimlere girer. Pelvik kemiklerin pozisyonları değişir, rahim büyür, karın ön duvar yerleşimli rektus kasları aralanır, cilt altı yağlı doku artışı olur, doku kalınlaşır, karnı örten deri büyür. Eğer büyüme sırasında kilo alımı hızlı olur ise; büyük bebeklerde ve çoklu gebeliklerde deri bazen bu büyümeye aynı hızda yanıt veremez ve deri dokusu elastikiyetini kaybederek çatlaklar (strialar) oluşturur. Bunun dışında bel bölgesi kalınlaşır ve belde yağlanma artışı oluşur. Meme bölgesinde ise; bebeği doğum sonrası beslemeye yönelik olarak; memenin bez dokusunda artış olur; süt kanalları artar genişler; meme hacmi ve boyutları artar yani memeler büyür. Genel olarak vücutta dokuların tamamında ödem (sıvı artışı) şişlik oluşur. Anne adayı genel olarak kilo alır. Doğum sonrası dönemde hormonların yavaş yavaş normale dönmesiyle beraber; anne vücudu fizyolojik olarak daha önceki döneme dönmeye çalışır. Ancak bu geri dönüşüm her zaman yeterli olmayabilir. Doğum eğer normal vajinal yolla olur ise; bazen genital bölgede de doğum sonrası deformiteler oluşabilir.

Bu sebeplerle annelik estetiği; bu değişimlerin tümünü içerir. İki ana bileşeni karın bölgesi (abdominoplasti, karın germe) ve meme bölgesi (meme dikleştirme, meme küçültme, meme dikleştirme-silikon) gibi estetik ameliyatları oluşturmakla birlikte; ihtiyaca yönelik olarak alınan kiloların depolandığı alanlara bağlı olarak; bölgesel liposakşın veya genital estetik ameliyatlar da annelik estetiği ameliyatları içerisinde ihtiyaca göre yer almaktadır.

Ameliyata ideal aday olan hastalar; karın bölgesi için tercihen doğumdan en erken bir yıl sonrası; meme bölgesi için emzirme süreci tamamlandıktan en erken 6 ay sonrasıdır. Aynı zamanda annenin bu süreçte almış olduğu kiloları verme sürecinin tamamlanmış ve vücut ağırlığının tercihen hastaya göre ideale yakın kiloda sabitlenmiş olması önerilmektedir.Eğer anne genç yaşta ve eşlik eden kronik hastalıkları yok ise; uzun anestezi süresini tolere edebilir durumda ise; bu ameliyatlar kombine bir şekilde aynı seansta uygulanabilmektedir. Böylece özellikle aktif olarak iş dünyasında çalışan annelerde; iş ve sosyal hayattan kısıtlama sadece bir kez olmakta ve tek istirahat sürecinde, hasta birden fazla operasyonu olup iyileşmekte, zamandan tasarruf edilmektedir. Ancak ; kronik hastalıkları olan, ileri yaş grubu bir annede ise; anestezi sürecini kısaltmak için bu ameliyatların bölünerek seans seans yapılması da planlanabilir. Ameliyatların içeriği, planlanması, kombinasyonu ve zamanlamaları tamamen hekim ile görüştükten sonra hastaya özel olarak planlama şeklindedir.

Annelik estetiğinin kombine olarak uygulandığı ameliyatlarda ameliyat süresi ameliyatın içeriğine göre değişmekle birlikte; sıklıkla hastanede yatış süreci 2-3 gün dür. Korselerin 3 hafta kullanılması önerilmektedir. Yurt dışından gelen hastaların ameliyattan en az bir gün önceden gelmesi ve hastaneden taburcu olduktan sonra en az 7 gün kalmaları önerilir.

tr_TRTürkçe